Žuti pas

7.a. жuti Pas - зuta maчna na srpskom

Projekat “Žuti pas” je pokrenula Tara Palardy septembra 2012. god. Tara je po zanimanju profesionalni šetač pasa,  koja živi i radi u Kanadi . Za samo šest meseci ova jednostavna ideja prerasla je u globalni fenomen, koji se ubrzo proširio van granica Kanade i Amerike, preko Evrope, pa sve do Azije i Australije.

Zvanična internet stranica je www.theyellowdogproject.com na kojoj se nalaze originalni posteri na engleskom jeziku kao i svi prevedeni posteri na jezike zemalja koje su uzele aktivno učešće u promociji ovog projekta.

Ovaj projekat u našu zemlju donela je dr vet.med. Dunja Kovač, koja je postala zvanični nosilac i distributer prevedenog i odobrenog propagandnog materijala za Srbiju, od strane Tare Palardy, i  tako nas stavila na mapu „žutih zemalja“ koje promovišu odgovorno vlasništvo i sveopštu brigu o psima kao kućnim ljubimcima.

Osnovni cilj ovog projekta je stvoriti univerzalni znak raspoznavanja pasa koji nisu baš uvek spremni za druženje i kontakt sa drugim psima, pa i  ljudima. Psi su društvene životinje koje ne vole samoću, i traže pažnju i kontakt, ali postoje slučajevi i različite situacije koje iziskuju drugačiji pristup i razmišljanje. Svaki pas, pre ili kasnije, zahteva malo više prostora , mira i tišine, i na nama je da mu to omogućimo.

Upravo zbog takvih izuzetaka, bitno je na vreme odreagovati, preduprediti potencijalni konflikt, i sprečiti da se bilo kakav incident dogodi. Opšte je poznato da jako malo ljudi ima naviku da pita – Da li smem da pomazim vašeg psa? – U većini slučajeva odogovor je “Da”, ali šta ako je taj odgovor “Ne”? Šta će se onda dogoditi? To je pitanje o  kom  trebamo da razmislimo.

Postoje mnogobrojni razlozi zašto neki psi jednostavno ne žele da ih diramo ili da im prilazimo, a to nikako ne znači da su oni agresivni, kako većina ljudi odmah pomisli, što je uglavnom pogrešno.

Razlozi za ovakvo emotivno stanje psa mogu da budu razni – neki su zdravstvene prirode, a neki su povezani sa obikom ili terapijom psa kojoj je on trenutno podvrgnut i svako ometanje bi mu škodilo. Takođe, kuje koje su u teranju, stariji psi, psi u post operativnom oporavku, stidljivi i uplašeni psi, anksiozni,  nervozni ili povređeni psi, sve su to kategorije na koje posebno trebamo da obratimo pažnju. Isto tako, trebamo znati da se mali psi  često boje velikih, a štenci se boje odraslih pasa.

Kinološka akademija aktivno je se uključila u promociju ovog projekta. Sa ove stranice možete preuzeti paket projekta prevedenog na srpski jezik koji sadrži sledeće:

1. Zvanično obaveštenje i informacije o tome šta je “Žuti pas” 

2. Priručnik kako uključiti i lokalnu zajednicu da podrži ovu ideju

3. Poster o tome ko su i šta su D.I.N.O.S psi – jer taj naziv je preteča “žutog psa” koji je stvoren kako bi se D.I.N.O.S. psi mogli raspoznavati

4. Zvaničan poster, sa odobrenim prevodom na srpski jezik – i taj poster je nešto što treba u vašem prostoru i na vašim događajima da uvek bude vidno u boji  istaknut ( A4 ili A3 format ) , zajedno sa par primeraka u A5 formatu ( flajeri) koji se dele vlasnicima zajedno sa  žutim trakicama.

5. Poster o tome šta “žuti psi” nisu, jer to je jako važno razgraničiti i objasniti vlasnicima da to nije “skidanje” odgovornosti ili pak nešto negativno čega trebaju da se stide . Ovaj poster se takođe u A5 formatu deli vlasnicima, pa čak i obostrano sa zvaničnim posterom – tako bude mnogo lakše jer to sve onda bude jedan flajer.

6. Zvaničan logo “The Yellow Dog Project” – žuta mašna – koji možete da koristite kao “znak” na vašem sajtu ili fb profilu da ste se uključili u ovaj pokret.

7. Slike 7,8,9,10,11,12,13,14,15  -  koje sadrže opis zvaničnih ilustracija različitih tipova “žutih pasa”, koje možete da postavite i na vaš sajt, a isto tako da štampate i distribuirate vlasnicima i na vašim događajima.

8. Posteri 16, 17 –  koji dodatno mogu da olakšaju promociju odgovornog vlasništva u smislu pravilnog prilaska psu od strane deteta , kao i pravila upoznavanja dva psa, od kojih jedan može biti “žuti pas”.

9. Slike 18, 19, 20, 21 – interesantni primeri kako promocija “žutog psa” može da izgleda – u vašim prostorijama i u sklopu vaših svakodnevnih aktivnosti.

Da bi ste dobili ceo paket preuzmite i popunite upitnik, koji šaljete na mail adresu navedenu u istom.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter